Wat Zijn Goede Email Onderwerpregels Voor Een Hoge Open Rate?

wat-zijn-goede-email-onderwerpregels-voor-een-hoge-open-rate-lotte-eschbach.nl

Dit is een kopie van een e-mail die mijn inbox BFFs hebben ontvangen. Wil je niks missen? Schrijf je in voor mijn e-maillijst en ontvang de allerbeste emailmarketing tips direct in je inbox!

Wist je dat maar liefst 47% van de e-mailontvangers een e-mail opent op basis van de onderwerpregel alleen?

Best wel shocking, toch… Het schrijven van je onderwerpregel zou niet iets moeten zijn van ‘Ohja, dat moet ik nog even invullen’.

De onderwerpregel is net zo belangrijk als de mail zelf—misschien zelfs belangrijker, want als de onderwerpregel niet goed is, komen mensen niet eens bij je zorgvuldig opgestelde e-mail terecht.

Dat is een ‘beetje’ zonde van je kostbare tijd… Hoog tijd voor mijn 3 beste tips om een goede onderwerpregel te schrijven:

1. Keep it short
Onderzoek toont aan dat onderwerpregels tussen de 6 en 10 woorden de beste open rates hebben.

Lange zinnen zijn vaak niet volledig zichtbaar, vooral op mobiel. Zo jammer als mensen maar de helft van je subject line kunnen lezen… 😉

2. Gebruik een gepersonaliseerde onderwerpregel
First and foremost: doe dit vooral niet bij elke e-mail, dat is ronduit creepy. Niemand wil z’n inbox openen om vervolgens dit lijstje te zien:

  • NAAM, verrassing voor je!
  • NAAM, ik weet waar je woont…
  • NAAM, ik sta voor de deur 🤡

Ok, I may have overdone it, maar je begrijpt wat ik bedoel. 

Dat gezegd hebbende, gepersonaliseerde e-mails (met iemands voornaam erin) hebben gemiddeld genomen een hogere open rate.

Dus als je dit spaarzaam en op de juiste manier gebruikt voor e-mails waarvan je echt niet wilt dat iemand ze mist, is dit een goede strategie om achter de hand te houden.

3. Gebruik een emoji in de onderwerpregel
Een goed geplaatste emoji kan de aandacht trekken en de open rate van je e-mail verhogen.

Het is natuurlijk wel belangrijk dat de emoji relevant is voor de inhoud van je mail, en je kunt dit niet zomaar in elke branche doen (zelf zou ik bijvoorbeeld niet zo snel een emoji gebruiken als ik executive coach was en een offerte mailde naar een potentiële nieuwe klant).

Ik gebruik zelf heel graag emoji’s, want ze brengen wat extra emotie over (what’s in the name). In mijn WhatsApp-berichtjes staan ook vaak emoji’s, dus het moet ook iets zijn dat bij je past.

Wil je mijn top 10 e-mail onderwerpregels ontvangen?

Stuur me een mailtje, dan stuur ik ze naar je toe. Fijne dag!

– Lotte – 

PS. Schrijf je in voor mijn mailing list om de allerbeste emailmarketing tips direct in je inbox te ontvangen. 

over-lotte-eschbach
Deel deze post

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *