‘The money is in the list.’
Als ambitieuze kennisondernemer weet je dit maar al te goed, toch laat je hier nog zoveel kansen liggen… Het is tijd om van je e-maillijst je meest effectieve verkoopkanaal te maken.
Zodat je geen uuuuuuuren meer hoeft te verspillen aan social media, waar je carefully crafted stories door 22 mensen worden bekeken (on a good day…).
De gemiddelde ROI voor emailmarketing is €42.
Litmus.com
Dat wist je al... Toch lukt het maar niet om (voldoende) klanten uit je lijst te halen.
- Je vraagt jezelf regelmatig af waarom je die emaillijst eigenlijk hebt.
Soms voelt het als trekken aan een dood paard. Elke week doe je opnieuw je uiterste best op een waardevolle e-mail.
Maar als je dan een keer een sales mail stuurt, ben je direct 20% van je lijst kwijt. Beetje jammer van je duurbetaalde leads van 5 euro per stuk…
- Zolang de leads op je lijst niet kopen, MOET je blijven posten op social media.
Daar word je diep ongelukkig van. Je wil niet afhankelijk zijn van Instagram of LinkedIn. (om over TikTok nog maar te zwijgen, gruwel…)
Je wil geen content blijven maken voor kanalen waar het algoritme elke dag verandert en je stories na 24u in een zwart gat verdwijnen waar ze nooit meer uitkomen.
De winst ligt in de leads op je lijst. Maar hoe krijg je die eruit…
- Je hebt geen idee wat werkt in je emails (en wat niet).
Bij het bekijken van je campagne rapport schiet er regelmatig door je hoofd: ‘Leuk hoor, die open en click rate cijfers, maar wat kan ik er precies mee…’
Heel eerlijk: je e-mailstatistieken zeggen je niet zoveel en ze helpen je al helemaal niet om te bepalen welke actie je kunt ondernemen waardoor je die warme lead net wél dat zetje kunt geven om op de koop knop te drukken.
Eén ding is zeker: Om te verkopen via e-mail in 2025 is meer nodig dan ‘gemiddelde mailings’. De tijd van onpersoonlijke, dertien-in-een-dozijn, volledig passieve funnels is voorbij.
Het gaat meer dan ooit om echte connectie. Om de combinatie van een steengoed programma en wie jij bent als persoon en waar je voor staat. Het is geen 2020 meer, mensen zijn te vaak ergens ingestapt waarbij prachtige beloftes werden gedaan die totaal niet werden waargemaakt en zijn spuugzat van de standaard e-mailmarketingtrucjes.
Als je écht meer klanten uit je lijst wil halen, is het tijd om te ontdekken hoe je e-mailmarketing kunt inzetten op een manier die werkt anno 2025 én die bij je past.
Wat jij wil is…
- … een e-mailmarketingstrategie hebt die niet alleen aansluit bij jouw waarden, maar ook consistent omzet oplevert—zonder dat je er extra uren voor hoeft te maken.
- … erop kunnen vertrouwen dat de leads op je lijst wél converteren naar loyale klanten, zodat je hierdoor meer rust en zekerheid ervaart in je business.
- … helder inzicht in je e-mailmarketingcijfers, zodat je precies weet welke campagnes en acties de grootste impact hebben en waar nog onbenutte kansen liggen.
- … e-mails schrijven in jouw eigen tone of voice, waarmee je een band opbouwt met je lezers maar die ook effectief converteren—zonder gebruik te maken van irritante verkooptechnieken.
- … ervan op aan kunnen dat je e-mailmarketingsysteem 24/7/365 doordraait, zonder technische hick-ups, waardoor je zorgeloos kunt genieten van quality time met je gezin.
Sta je al te trappelen van ongeduld om aan de slag te gaan?
1:1 traject: ‘Email Marketing Mastery’
Het traject bestaat uit een aantal 1:1 sessies, Done-For-You onderdelen en persoonlijke support.
Dit doen we samen
(Done-With-You)
Het traject duurt 4 maanden, daarin hebben we vier 1-op-1 sessies (60 min per sessie) en vier implementatie-sprintsessies (30 min per sessie). We gaan samen aan de slag met:
- Een e-mailmarketingstrategie gericht op het converteren van de mensen op je lijst die niet meteen klant zijn geworden na tijdens je vorige lancering, het volgen van je webinar of doorlopen van je evergreen funnel.
- We optimaliseren de funnel(s) die je al hebt op basis van feiten en cijfers, waardoor je snel resultaat ziet. Zowel in de hoeveelheid reacties op je mails als door nieuwe aanmeldingen voor je (groeps)programma of traject.
- We richten slimme systemen in waardoor je jouw persoonlijke aandacht kunt opschalen en een persoonlijke connectie kunt maken met leads op je lijst, precies op het moment waarop ze het nodig hebben. Meer connectie leidt tot meer vertrouwen wat zorgt voor meer verkoop.
Dit doe ik voor je
(Done-For-You)
- Funnel audit: Een grondige analyse van je bestaande e-mailfunnel(s), met gedetailleerde feedback en concrete verbeterpunten om conversies te verhogen.
- Copy review: Twijfel je over de inhoud, tone of voice of opbouw van een e-mail? Ik lees met je mee en review je teksten, zodat je zeker weet dat je mails precies de juiste snaar raken.
- E-mailmarketing dashboard: Een overzichtelijk template waarin je jouw e-mailmarketingcijfers eenvoudig kan bijhouden en analyseren. Hierdoor weet je precies welke kleine verbeteringen je kunt doen om nog beter resultaat te behalen.
Persoonlijk contact
Uiteraard sta ik voor je klaar tijdens onze samenwerking! Ik ben bereikbaar voor vragen via ons gezamenlijke Trello-bord op maandag, woensdag en vrijdag.
Extra support
Je krijgt toegang tot een uitgebreide tech tutorial library waardoor je niet meer in paniek raakt als je MailBlue opent.
Wil je de techniek liever helemaal uitbesteden. Ook dat is mogelijk, ik werk samen met een aantal getalenteerde technische VA’s die je hier graag bij helpen. Hiervoor is een meerprijs van toepassing.
De investering voor het traject is 2997 EUR bij betaling in 1x. Je kunt ook in 4 termijnen van 775 EUR betalen. (prijzen zijn excl. BTW)
Reviews van klanten
Dankzij de samenwerking met Lotte heb ik nu meerdere converterende funnels in mijn eigen stijl en tone of voice, die ik keer op keer kan inzetten voor de lancering van mijn Italiaanse cursussen.
Vanuit mijn freebie-funnel stroomt gemiddeld 11% van de leads door naar een betaalde cursus. De conversie van mijn proeflesfunnel is nog beter, 30% van de mensen die zich inschrijven voor een gratis online proefles kiest daarna voor een betaalde cursus.
Op de retentie funnel ben ik het meest trots, maar liefst 70% van mijn klanten kiest voor een vervolgcursus. Alles bij elkaar heeft dit geresulteerd in een lancering met een omzet van €30.000.
Lotte denkt strategisch mee en weet precies hoe ze mijn boodschap moest vertalen naar e-mails die voor verkopen zorgen, maar wel op een prettige manier die bij mij past. Als je serieus bent over je e-mailmarketing en méér wil dan zomaar wat losse mails uitsturen, kan ik een samenwerking met haar van harte aanraden. Grazie mille Lotte!
Met resultaat, want uiteindelijk was de conversie van de wachtlijst die ik had aangemaakt voor het digitale product maar liefst 75%! De directe conversie vanuit mijn mailing list was 13% (13% van de mensen die de promomails hebben ontvangen hebben het product gekocht).
Ik weet zeker dat ik hier nog veel meer uit kan halen als ik de mailings verder ga finetunen en verbeteren. Superblij mee!."
Door (potentiële) klanten per fase in hun klantreis gericht een tag mee te geven (gebeurt automatisch doordat de verschillende systemen die ik gebruik nu aan elkaar gekoppeld zijn), kan ik ook gericht met ze communiceren. Ze krijgen alleen een mail van mij op het moment dat het voor hen relevant is. Zo kan ik heel persoonlijke aandacht geven zonder dat het mij veel werk kost en - ook belangrijk voor mij - geen marketing ‘trucje’ wordt.
En het werpt z’n vruchten af! Het aantal enthousiaste klanten blijft groeien. Kan ik iedereen aanraden!
Na onze samenwerking...
- … heb je een ijzersterke e-mailmarketingstrategie waarvan je wéét dat het werkt. Geen losse flodders meer; elke mail die je stuurt, heeft een duidelijk doel en draagt direct bij aan je omzet, zonder dat je er extra uren in hoeft te steken.
- … hoef je niet langer te gissen wat er met de mensen op je lijst gebeurt nadat ze zich hebben ingeschreven. Je hebt volledige controle: je weet exact welke stappen ze doorlopen op de zorgvuldig uitgestippelde route van lead naar klant.
- … weet je precies welke e-mailmarketingmetrics belangrijk zijn, waar verbetering mogelijk is en wat je kunt optimaliseren om meer omzet te behalen. Geen onzekerheden meer—je hebt het inzicht en de tools om gericht te groeien.
- … schrijf je e-mails die klinken alsof je tegen een goede vriendin praat en toch converteren. Je ontvangt reacties van klanten die je bedanken voor je waardevolle tips en niet kunnen wachten om te kopen wat je aanbiedt.
- … heb je een e-mailmarketingsysteem dat 24/7/365 voor je werkt. Geen paniek meer over technische problemen of complexe instellingen, je weet hoe het werkt. Het maakt dat je erop kunt vertrouwen dat er omzet binnenkomt, zelfs als jij even helemaal offline bent.
Wil jij ook dit soort reacties op je mails?
Veelgestelde vragen
In principe maximaal 4 maanden, want ik hou van doorpakken en snel resultaat. Wees gerust, als je tijdens het traject een weekje op vakantie gaat is dat geen enkel probleem. Je kunt zelf de sessies inplannen op momenten waarop het past in jouw agenda.
De sessies vinden plaats via Zoom.
1. Dit traject is niet geschikt als je nog niemand op je emaillijst hebt. Als je nog nooit iets met emailmarketing hebt gedaan, is dit niet het juiste traject. Mijn online groepsprogramma – de LEAN Ondernemen Academy – is dan wel heel geschikt. Hierin leer je de basis van emailmarketing (het inrichten van je emailmarketing platform, bouwen van een weggever funnel, organiseren van je tags, etc.).
Dit 1:1 traject is voor ondernemers die al een emaillijst hebben en weten dat ze hier nog (veel) meer klanten uit zouden kunnen halen, maar geen idee hebben hoe ze dit moeten doen.
2. You’ve got to walk the talk. Van ‘waardevolle inzichten’ en een ‘prachtig plan’ alleen is nog nooit iemand succesvol geworden, het gaat om de toepassing en implementatie. Dus actie in de taxi, als wij een afspraak maken ga ik ervanuit dat jij je hieraan houdt. Dat doe ik ook.
Stel, we hebben een heel leuk gesprek en jij bent razend enthousiast over het traject. Alleen ga je eerst nog op vakantie. Of misschien heb je een grote lancering gepland die al je aandacht vraagt. No problem, dan starten we daarna.
Bedenk wel: er komt nooit een ‘perfect’ moment om te starten, want er is altijd wel iets wat jouw tijd en aandacht vraagt.
Doordat je geen tijd maakt om aan de slag te gaan met je emailmarketing, blijf je steken in de ratrace van continu zoeken naar nieuwe leads. Terwijl je er juist nog zoveel omzetpotentie zit in de leads die je al hebt en je die met een aantal slimme automatiseringen (die je dus juist tijd besparen) wel de stap kunt laten maken naar betalende klant.
Kortom: niet kunnen starten omdat je geen tijd hebt… dat is een smoesje! Het is altijd een kwestie van prioriteit. Misschien niet zo leuk om te horen, maar dat is wel de harde waarheid.
De leads op je lijst komen morgen niet opeens wel spontaan naar je toe, je conversie wordt niet vanzelf hoger en je hebt niet vanaf morgen meer uren in een dag. Dus laten we aan de slag gaan! Dingen veranderen pas als jij ervoor kiest om ze te veranderen.
Het zal je misschien verbazen, maar ik heb een aantal klanten die met een andere coach werken én met mij.
Ik help je namelijk met een heel specifiek onderdeel van je bedrijf: het optimaliseren van je emailmarketing strategie. En hoe beter jij bent in andere aspecten van je business (zoals het voeren van salesgesprekken of het geven van webinars) hoe meer leads op je lijst je uiteindelijk kunt converteren naar klant, bijvoorbeeld omdat je vanuit je ijzersterke mailings opeens 3x zoveel aanvragen hebt voor een salesgesprek of voor je webinar. Als je daar dan ook nog eens razend goed in bent geworden dankzij het andere traject wat je volgt, tel uit je winst. 😉
Dus ik zou zeggen: laat je vooral niet tegenhouden door het feit dat je al een coach hebt, maar laten we zo snel mogelijk samen aan de slag gaan!
Stuur gerust een mailtje naar lotte at lotte-eschbach dot nl. Of stel je vraag via VideoAsk (door middel van een video, audio of tekstberichtje) en ik kom er zo snel mogelijk bij je op terug.