‘The money is in the list.’

Als ambitieuze kennisondernemer weet je dit maar al te goed, toch laat je hier nog zoveel kansen liggen… Het is tijd om van je e-maillijst je meest effectieve verkoopkanaal te maken.

Zodat je geen uuuuuuuren meer hoeft te verspillen aan social media, waar je carefully crafted stories door 22 mensen worden bekeken (on a good day…).

lotte-eschbach-online-ondernemen

De gemiddelde ROI voor emailmarketing is €42.

Dat wist je al... Toch lukt het maar niet om (voldoende) klanten uit je lijst te halen.

Soms voelt het als trekken aan een dood paard. Elke week doe je opnieuw je uiterste best op een waardevolle e-mail. 

Maar als je dan een keer een sales mail stuurt, ben je direct 20% van je lijst kwijt. Beetje jammer van je duurbetaalde leads van 5 euro per stuk…

Daar word je diep ongelukkig van. Je wil niet afhankelijk zijn van Instagram of LinkedIn. (om over TikTok nog maar te zwijgen, gruwel…)

Je wil geen content blijven maken voor kanalen waar het algoritme elke dag verandert en je stories na 24u in een zwart gat verdwijnen waar ze nooit meer uitkomen.

De winst ligt in de leads op je lijst. Maar hoe krijg je die eruit…

Bij het bekijken van je campagne rapport schiet er regelmatig door je hoofd: ‘Leuk hoor, die open en click rate cijfers, maar wat kan ik er precies mee…’

Heel eerlijk: je e-mailstatistieken zeggen je niet zoveel en ze helpen je al helemaal niet om te bepalen welke actie je kunt ondernemen waardoor je die warme lead net wél dat zetje kunt geven om op de koop knop te drukken.

Eén ding is zeker: Om te verkopen via e-mail in 2025 is meer nodig dan ‘gemiddelde mailings’. De tijd van onpersoonlijke, dertien-in-een-dozijn, volledig passieve funnels is voorbij.

Het gaat meer dan ooit om echte connectie. Om de combinatie van een steengoed programma en wie jij bent als persoon en waar je voor staat. Het is geen 2020 meer, mensen zijn te vaak ergens ingestapt waarbij prachtige beloftes werden gedaan die totaal niet werden waargemaakt en zijn spuugzat van de standaard e-mailmarketingtrucjes.

Als je écht meer klanten uit je lijst wil halen, is het tijd om te ontdekken hoe je e-mailmarketing kunt inzetten op een manier die werkt anno 2025 én die bij je past.

Wat jij wil is…

Sta je al te trappelen van ongeduld om aan de slag te gaan?

1:1 traject: ‘Email Marketing Mastery’

Het traject bestaat uit een aantal 1:1 sessies, Done-For-You onderdelen en persoonlijke support.

Dit doen we samen
(Done-With-You)

Het traject duurt 4 maanden, daarin hebben we vier 1-op-1 sessies (60 min per sessie) en vier implementatie-sprintsessies (30 min per sessie). We gaan samen aan de slag met:

  • Een e-mailmarketingstrategie gericht op het converteren van de mensen op je lijst die niet meteen klant zijn geworden na tijdens je vorige lancering, het volgen van je webinar of doorlopen van je evergreen funnel.
  • We optimaliseren de funnel(s) die je al hebt op basis van feiten en cijfers, waardoor je snel resultaat ziet. Zowel in de hoeveelheid reacties op je mails als door nieuwe aanmeldingen voor je (groeps)programma of traject.
  • We richten slimme systemen in waardoor je jouw persoonlijke aandacht kunt opschalen en een persoonlijke connectie kunt maken met leads op je lijst, precies op het moment waarop ze het nodig hebben. Meer connectie leidt tot meer vertrouwen wat zorgt voor meer verkoop.

Dit doe ik voor je
(Done-For-You)

  • Funnel audit: Een grondige analyse van je bestaande e-mailfunnel(s), met gedetailleerde feedback en concrete verbeterpunten om conversies te verhogen.
  • Copy review: Twijfel je over de inhoud, tone of voice of opbouw van een e-mail? Ik lees met je mee en review je teksten, zodat je zeker weet dat je mails precies de juiste snaar raken.
  • E-mailmarketing dashboard: Een overzichtelijk template waarin je jouw e-mailmarketingcijfers eenvoudig kan bijhouden en analyseren. Hierdoor weet je precies welke kleine verbeteringen je kunt doen om nog beter resultaat te behalen.

Persoonlijk contact

Uiteraard sta ik voor je klaar tijdens onze samenwerking! Ik ben bereikbaar voor vragen via ons gezamenlijke Trello-bord op maandag, woensdag en vrijdag.

Extra support

Je krijgt toegang tot een uitgebreide tech tutorial library waardoor je niet meer in paniek raakt als je MailBlue opent.

Wil je de techniek liever helemaal uitbesteden. Ook dat is mogelijk, ik werk samen met een aantal getalenteerde technische VA’s die je hier graag bij helpen. Hiervoor is een meerprijs van toepassing.

De investering voor het traject is 2997 EUR bij betaling in 1x. Je kunt ook in 4 termijnen van 775 EUR betalen. (prijzen zijn excl. BTW)

Reviews van klanten

Na onze samenwerking...

Wil jij ook dit soort reacties op je mails?

mail-review-carlijn-lotte-eschbach
mailing-list-lotte-eschbach-review
mailing-eschbach-consulting-review
gerdine-review-waardevolle-emails
nieuwsbrief-lotte-eschbach-review

Veelgestelde vragen

In principe maximaal 4 maanden, want ik hou van doorpakken en snel resultaat. Wees gerust, als je tijdens het traject een weekje op vakantie gaat is dat geen enkel probleem. Je kunt zelf de sessies inplannen op momenten waarop het past in jouw agenda.

De sessies vinden plaats via Zoom. 

1. Dit traject is niet geschikt als je nog niemand op je emaillijst hebt. Als je nog nooit iets met emailmarketing hebt gedaan, is dit niet het juiste traject. Mijn online  groepsprogramma – de LEAN Ondernemen Academy – is dan wel heel geschikt. Hierin leer je de basis van emailmarketing (het inrichten van je emailmarketing platform, bouwen van een weggever funnel, organiseren van je tags, etc.).

Dit 1:1 traject is voor ondernemers die al een emaillijst hebben en weten dat ze hier nog (veel) meer klanten uit zouden kunnen halen, maar geen idee hebben hoe ze dit moeten doen.

2. You’ve got to walk the talk. Van ‘waardevolle inzichten’ en een ‘prachtig plan’ alleen is nog nooit iemand succesvol geworden, het gaat om de toepassing en implementatie. Dus actie in de taxi, als wij een afspraak maken ga ik ervanuit dat jij je hieraan houdt. Dat doe ik ook.

Stel, we hebben een heel leuk gesprek en jij bent razend enthousiast over het traject. Alleen ga je eerst nog op vakantie. Of misschien heb je een grote lancering gepland die al je aandacht vraagt. No problem, dan starten we daarna.

Bedenk wel: er komt nooit een ‘perfect’ moment om te starten, want er is altijd wel iets wat jouw tijd en aandacht vraagt.

Doordat je geen tijd maakt om aan de slag te gaan met je emailmarketing, blijf je steken in de ratrace van continu zoeken naar nieuwe leads. Terwijl je er juist nog zoveel omzetpotentie zit in de leads die je al hebt en je die met een aantal slimme automatiseringen (die je dus juist tijd besparen) wel de stap kunt laten maken naar betalende klant.

Kortom: niet kunnen starten  omdat je geen tijd hebt… dat is een smoesje! Het is altijd een kwestie van prioriteit. Misschien niet zo leuk om te horen, maar dat is wel de harde waarheid.

De leads op je lijst komen morgen niet opeens wel spontaan naar je toe, je conversie wordt niet vanzelf hoger en je hebt niet vanaf morgen meer uren in een dag. Dus laten we aan de slag gaan! Dingen veranderen pas als jij ervoor kiest om ze te veranderen.

Het zal je misschien verbazen, maar ik heb een aantal klanten die met een andere coach werken én met mij.

Ik help je namelijk met een heel specifiek onderdeel van je bedrijf: het optimaliseren van je emailmarketing strategie. En hoe beter jij bent in andere aspecten van je business (zoals het voeren van salesgesprekken of het geven van webinars) hoe meer leads op je lijst je uiteindelijk kunt converteren naar klant, bijvoorbeeld omdat je vanuit je ijzersterke mailings opeens 3x zoveel aanvragen hebt voor een salesgesprek of voor je webinar. Als je daar dan ook nog eens razend goed in bent geworden dankzij het andere traject wat je volgt, tel uit je winst. 😉

Dus ik zou zeggen: laat je vooral niet tegenhouden door het feit dat je al een coach hebt, maar laten we zo snel mogelijk samen aan de slag gaan!

Stuur gerust een mailtje naar lotte at lotte-eschbach dot nl. Of stel je vraag via VideoAsk (door middel van een video, audio of tekstberichtje) en ik kom er zo snel mogelijk bij je op terug.