Een paar maanden geleden heb ik mijn foodblog verkocht… De 3e site die ik verkoop en mijn 9-jarige carrière als blogger.
Hoewel ik voor 100% achter dit besluit sta, is het toch lastig om afscheid te nemen. Want er zit zoveel tijd en liefde in gezondweekmenu.nl en ik heb de afgelopen jaren met veel plezier recepten geplaatst op deze site.
Waarom dan toch verkopen?
🎯 Focus
👁️ Overzicht
🧘🏻♀️ Eenvoud
Ik hou van simpel en strategisch ondernemen. Hoe meer je je aandacht moet verdelen, hoe lastiger dit is.
In 2022 verkocht ik daarom al bestevoorkids.nl, in 2023 mijn geliefde reisblog phenomenalglobe.com en nu was het tijd om ook gezondweekmenu.nl vaarwel te zeggen.
Zodat ik me volledig kan richten op het coachen van ervaren kennisondernemers die hun bestaande klantreis willen optimaliseren om door te groeien naar een multiple six-figure business.
Less = More.
Dat geldt voor je systemen, je aanbod, je to-do-list (en ook voor je kledingkast😉).
Keep it clean, keep it simple.
Daarom hou ik ook voor mijn eigen business regelmatig een ‘grote schoonmaak’. 🧹
Ik loop dan heel kritisch door mijn aanbod en analyseer de verkoopcijfers, conversie en omzet. Ik sta ook stil bij vragen zoals:
Is dit coaching traject, digitale product of programma nog in lijn met waar ik als expert om bekend wil staan? Haal ik er zelf nog voldoening en plezier uit?
Op basis van deze kwantitatieve en kwalitatieve analyse haal ik regelmatig ‘offers’ van mijn site.
Want dan hoef ik alles wat komt kijken bij het verkopen van een online dienst, traject of product ook niet meer te onderhouden (zoals de sales pagina, betaalpagina, bijbehorende funnel, etc).
En kan ik me volledig focussen om de programma’s die ik nog wel aanbiedt nog beter te maken.
Ga jij ook wel eens met de stofkam door je online business? Let me know!
– Lotte –
PS. Ben je nieuwsgierig hoe je meer omzet uit jouw klantreis kunt halen? Vraag een gratis coaching call aan, dan kletsen we verder.